http://bodyfix.ir/wp-content/uploads/2012/11/365693_150.jpg

چای سبز فواید زیادی دارد . چای سبز پیشگیری کننده از حمله قلبی و سرطان شناخته شده است و یک تونیک ( تقویت کننده ) بسیار مفید است. این چای دارای خاصیت ضد چربی (از هر نوع آن )و مقوی اعصاب بوده و قدری نیز خاصیت تب بری دارد.چای سبز باعث تقویت معده شده و ضمن دفع سموم بدن، نفخ معده را نیز برطرف می کند . چای سبز باعث تقویت حافظه شده و برای افراد افسرده یک داروی ضد افسردگی است. زیرا نوشیدن چای سبز باعث نشاط و سرزندگی می شود

بیشترین بهره برای زنان
در پی یک مطالعه فواید چای سبز ظاهرا برای زنان بیشتر بود.
زنانی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشیدند - در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر مصرف می کردند - کمتر با خطر مرگ در اثر بیماری قلبی روبرو بودند.
اما در این مطالعه رابطه ای میان مصرف چای سیاه و کاهش خطر مرگ در اثر بیماری قلبی نیافت

خواص کلی :

کاهش وزن
: پلی فنولهای چای سبز فعالیت آمیلاز بزاق(آنزیم تجزیه کننده قندها) را مهار می‌کند. جالب است بدانید که چای بدون داشتن عوارض خطرناک داروهای کاهنده وزن میتواند موجب کاهش وزن، اندازه دور کمر و تری گلیسرید خون مبتلایان به چاقی شود

پوسیدگی دندان:
عصاره برگ چای سبز دارای اثرات ضد میکروبی است و از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.


حفاظت از قلب
دانشمندان ماده ای شیمیایی را در چای سبز شناسایی کردند که در حفاظت از قلب در برابر آسیب های مختلف موثر است.
کارشناسان "موسسه بهداشت کودکان انگلیس" در مطالعه روی ترکیبات چای سبز موفق به شناسایی ماده ای شیمیایی به نام "اپیگالوکاتچین سه گالیت" شدند که می تواند مرگ سلول ها را پس از حمله قلبی یا سکته کاهش دهد. این دانشمندان اعلام کردند: ماده شیمیایی موجود در چای سبز مانع از فعالیت پروتئینی به نام "استات یک" می شود که پس از رویدادهای استرس آمیز نظیر حمله قلبی یا سکته در درون سلول فعال می گردد.
"اپیگالوکاتچین سه گالیت" همچنین روند بهبود سلول های قلبی را سرعت می بخشد و موجب کاهش صدمه به آن می شود. از طرفی یکی از عوامل اصلی امراض و حمله های قلبی، وجود کلسترول بالا در خون انسان است.
چای سبز علاوه بر داشتن ویتامین های A و C (آنتی اکسیدان های قوی)، باعث کاهش کلسترول در خون نیز می گردد که این موضوع خطر احتمال حمله قلبی و امراضی از این قبیل را پایین می آورد.

کاهش تری گلیسیرید
کاتچین موجود در چای سبز، فعالیت آنزیم لیپاز را (آنزیم مسئول هضم چربی ها) در لوزالمعده مهار می کند، در نتیجه، شکستن چربی با سرعت بسیار کمی صورت می گیرد و چربی خون با سرعت کمی بالا می رود.
با توجه به این که افزایش تری گلیسیرید خون بعد از مصرف هر وعده غذایی یک عامل خطر در بروز بیماری قلبی است ، مصرف چای سبز در بین وعده های غذایی روشی مناسب جهت کاهش تری گلیسیرید خون است.



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:, | 2:16 | نویسنده : داوود |

hhh489

 

 

 

10 راه پنهانی برای افزایش کلسیم
دریافت کافی کلسیم برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان ضروری می باشد یاد بگیرید چگونه کلسیم را در رژیم خود افزایش دهید حتی اگر لبنیات دوست ندارید یا نمی توانید مصرف کنید.

 

 

 

حفظ استخوانهای قوی کلید جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان و کاهش تراکم استخوان است که باعث وضعیت ظاهری نامناسب و کمر درد و شکستگی لگن و خیلی از مشکلات دیگراست که با افزایش سن ما را محاصره می کند.
چرا آنقدر کلسیم مهم است؟ این بلورهای کلسیم که درون استخوانهای ما هستند آنها را سفت و سخت میکنند.اما مقدار کلسیم استخوانهای ما دارای یک جریان یکنواخت است.استخوانهای ما مثل تمام بافتهای زنده به طور منظم از هم گسسته می شود و دوباره ساخته میشود مادام کلسیم از بین می رود یا دوباره جذب می شود واستخوان جدید ساخته میشود.

 

 

 

بله وقتی جوان بودید ساخت استخوانهای قوی مهم بود اما گرفتن مقدار مورد نیاز کلسیم زمانی که پا به سن میگذارید هم از اهمیت برخوردار است به این علت که وقتی سطح کلسیم در خون شما افت می یابد کلسیم بیشتری از استخوانهای شما بیرون رفته و به خون وارد میشود.در اینجا به بیان چند ترفند برای گنجاندن کلسیم در برنامه غذایی و زندگی روزمره می پردازیم.
۱٫در مصرف لبنیات خست به خرج ندهید      
تحقیقات نشان داده اغلب ما هر چه مسن تر می شویم از مصرف شیر خودداری میکنیم که این یک اشتباه بزرگ است.گنجاندن لبنیات در رژیم شما هنوز هم بهترین راه برای حفظ مقدار کلسیم دریافتی است مگر این که شما جز آن دسته از افرادی هستید که نمی توانند قند لاکتوز موجود در شیر را تحمل کنید یا اینکه گیاهخوار باشید.

 

 

 

یک خبر خوب :ترس ناشی از چاق شدن بر اثر مصرف لبنیات که خیلی از افراد درگیر آن هستند اشتباه جا افتاده است چون در واقع یک شیر بدون چربی و ۲ درصد چربی، مقدار کلسیم بیشتری از یک شیر پر چرب را دارا هست.و اما شمایی که از شیر متنفرید نگران نباشید ماست،پنیر ،کره و بستنی هم منابع خوب کلسیم هستند.   
۲٫با یک سری رفتارها خودتان را گول بزنید 
یک سورپریز بزرگ میخواهید؟ مقدار کلسیم یک ماست یخ زده خوشمزه را در مغازه محلتان بررسی کنید معمولا حتی یک ماست کارخانه ای فرآوری شده یخ زده بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیگرم در هر فنجان کلسیم دارد –البته کمتر ازمقدار کلسیم ماست معمولی (۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیگرم ) میباشد اما باز هم موثراست.

 

 

و حتی راههای غیر قابل انتظار بیشتری برای گول زدن خودتان هست مثل:درست کردن یک کیک /پودینگ/فاج /یا دسرهای دیگر که در آن شیر خشک به کار می رود .یک فنجان شیر خشک شامل مقدار خیلی زیادی یعنی ۶۶۰ میلیگرم کلسیم است.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, | 17:24 | نویسنده : داوود |

ar4-1752

 

ماسک میوه ای مخصوص پوستهای نرمال

ماسکهایی مخصوص پوستهای نرمال افرادی که دارای پوستهای نرمال هستند را میتوان خوش شانس تر از بقیه دانست چراکه پوست آنها نه مشکل خشکی بیش از اندازه و ظاهر شدن علائم پیری زودرس را دارد و نه همانند پوستهای چرب مستعد جوش و آکنه است. با این وجود حتی پوستهای نرمال هم نیازمند نگهداری و مراقبت هستتد و بهترین راه مراقبت از آنها استفاده از مواد طبیعی در محصولات زیبایی است. ما شما را با چند نوع ماسک طبیعی مخصوص پوستهای نرمال آشنا میکنیم.

ماسک روغن زیتون، سبوس گندم و زرده تخم مرغ : یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با ۲ تا ۳ قاشق چایخوری سبوس گندم و یک زرده تخم مرغ مخلوط کرده و تا زمانیکه به صورت یک خمیر یکدست در آید هم زدن را ادامه دهید. این ماسک را  مدت ۲۰ دقیقه روی صورت قرار داده و سپس بشوئید. این یک ماسک لایه بردار، رطوبت رسان و درخشان کننده است.

ماسک موز، عسل و پرتقال: موز یک ماده مغذی اعجاب انگیز است و شما را از بوتاکس بی نیاز خواهد کرد. برای تهیه این ماسک کافی است نصف یک موز رسیده را با عسل و پرتقال آمیخته و به صورت یک خمیر یکدست روی پوست قرار دهید و بعد از ۲۰ دقیقه آنر ا بشویید. استفاده منظم از این ماسک مانع تضعیف پوست شده و آن را جوان و شاداب نگه میدارد.

 ماسک توت فرنگی: مخلوط نصف لیوان توت فرنگی رسیده و ۱/۴ لیوان آرد ذرت به صورت خمیر میتواند ماسک مناسبی برای پوستهای نرمال باشد. اجازه ندهید این ماسک با چشمان شما تماس پیدا کند چرا که خاصیت اسیدی توت فرنگی به چشمان شما آسیب میزند. این ماسک را ۳۰دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک ماست آلوئه ورا وپرتقال: یک قاشق غذاخوری ماست را به همراه یک چهارم فنجان آب پرتقال و یک قاشق چایخئوری عصاره آلوئه ورا مخلوط کنید و حداقل به مدت ۵دقیقه روی پوست صورت قرار داده و سپس به آرامی با آب ولرم بشوئید.

ماسک تخم مرغ، لیمو، شیر خشک و  هسته زردآلو: یک تخم مرغ را با آب یک لیموی تازه و ۴ قاشق چایخوری شیر خشک بدون چربی و یک قاشق پودر هسته زردآلو مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشوئید. این ماسک یک لایه بردار مناسب است و برای جوانسازی پوست کاربرد دارد.



تاريخ : دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, | 17:21 | نویسنده : داوود |

عمده رشد قد در آقایان تا پایان سن ۲۵ سالگی و در خانمها تا پایان ۱۸ سالگی است ولی با این وجود امکان افزایش قد در همه افراد تا پایان عمر وجود دارد. مهمترین عامل افزایش قد غده هیپوفیز است که در زیر مغز قرار دارد و با ترشح هورمون رشد باعث افزایش طول و عرض استخوانها به افزایش قد کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که مردان کوتاه قد بیشتر در خطر ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند و این مطلب ضرورت اقدام برای دستیابی به قد مناسب را بیشتر نشان می دهد. در زیر روشهایی برای افزایش قد آورده شده است که با عمل به این روشها می توانید قد خود را به نحو مناسبی افزایش دهید:

افزایش قد

۱- خواب منظم و کافی: حدود ۵۰٪ هورمون رشد مورد نیاز روزانه بدن ما زمانی ترشح می شود که وارد بخش عمیق خواب شده باشیم و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه اولا ساعات خواب شبانه ما تقریبا طبق یک روال معین باشد و نیز اینکه شبها سعی کنیم زودتر بخوابیم.

۲- ورزش: ورزش بعد از خواب کافی و منظم حرف اول را برای افزایش قد می زند. در حین ورزش هورمونهای رشد شروع به ترشح می کنند و به دنبال آن قد ما نیز افزایش پیدا می کند. بهترین زمان برای ورزش هر روز صبح قبل از صرف صبحانه است. نکته مهم در زمینه ورزش این است که ورزش را همیشه  می بایست با حرکات آهسته شروع نمایید و به تدریج بر سرعت و شدت آن اضافه کنید و سپس به تدریج از شدت آن کم کنید. حدود پانزده دقیقه ورزش صبحگاهی برای این منظور توصیه می شود.

۳- شیر: بعد از ورزش و قبل از صرف صبحانه مصرف یک یا دو لیوان شیر بسیار مفید و موثر است و در کنار ورزش علاوه بر افزایش قد باعث استحکام استخوانها نیز می شود. بهتر است قبل نوشیدن شیر آن را شیرین نکنید و خالص میل نمایید.

۴- تزریق هورمون رشد: گاهی ترشح ناکافی غده هیپوفیز سبب عدم رشد کافی و کوتاهی قد می شود و در این مواقع می بایست هورمون رشد به شخص بیمار تزریق شود. البته تزریق هورمون رشد در برخی افراد ایجاد عوارض خطرناک می کند و به همین دلیل می بایست این کار زیر نظر مستقیم پزشک متخصص انجام شود.

۵- عدم انجام عادات غلط: مصرف داروهای نیرو زا قبل از سن بلوغ – مصرف انواع چیپس و پفکها- نوشیدن نوشابه های گازدار- کشیدن سیگار- مصرف کم غذاهای حاوی کلسیم- مصرف زیاد نمک و غذاهای شور- کم تحرکی – خواب ناکافی- زندگی در محیطهای نا آرام و داشتن استرسهای دائمی به هر دلیل- مصرف الکل ( اتانول ) به هر دلیل.         « تمام این عوامل سبب پوکی استخوان و کوتاهی قد می شوند.»

۶- در جو دو سر و تخم کدو مقداری هورمون رشد وجود دارد و مصرف آنها می تواند به افزایش قد کمک نماید.

۷- جراحی: گاهی در صورت نیاز از روش جراحی نیز برای افزایش قد استفاده می شود.

۸- ماساژ: ماساژ کف پا بخصوص انگشت شست پا روشی ساده و جالب برای افزایش قد است. این کار سبب افزایش بیشتر هورمون رشد و در نتیجه افزایش قد می شود.

تراکم و استحکام استخوان در افراد بعد از سن ۳۰ سالگی به مرور زمان کم می شود و بهترین روش برای جلوگیری از آن ورزش منظم و مصرف غذاهای حاوی کلسیم مانند شیر- ماست- آب پرتقال- سرشیر- کنسرو ماهی و پنیر می باشد.



تاريخ : پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, | 11:9 | نویسنده : داوود |

بیشتر مردم (مخصوصا دخترها!!) به زیبایی و سلامت پوست خودشون خیلی اهمیت میدن!
البته این اهمیت دادن و رسیدگی واقعا لازمه و هیچ کس منکرش نمیشه!!
خب گفتم منم یه کمکی به ملت بازدید کننده کرده باشم....!! 

خیلی‌ها مراقبت از پوست را صرفا به مراقبت از پوست صورت محدود می‌کنند و از توجه به پوست بدن خودشان غافل می‌شوند. اما واقعیت آن است که گاهی اوقات، مراقبت از پوست بدن می‌تواند فرد را از چنگال مرگ نجات دهد.

خیلی‌ها مراقبت از پوست را صرفا به مراقبت از پوست صورت محدود می‌کنند و از توجه به پوست بدن خودشان غافل می‌شوند. اما واقعیت آن است که گاهی اوقات، مراقبت از پوست بدن می‌تواند فرد را از چنگال مرگ نجات دهد. بعضی از سرطان‌های بسیار مهاجم پوست مانند ” ملانوم بدخیم ” گاهی در قسمت‌های کاملا پوشیده بدن مانند پوست ناحیه پشت به وجود می‌آیند. هفته نامه سلامت توصیه هایی برای مراقب از پوست ارائه کرده است که می خوانید:

1. مواظب باشید پوست‌تان خشک نماند: یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که پوست افراد را درگیر می‌کند، خشکی پوست است. این مساله به خصوص در افراد مسن نمایان‌تر است و به کرات موجب خارش پوست می‌شود. افرادی که زمینه آلرژی پوست دارند نیز به طور شایع دچار خشکی پوست شده و در فصول سرد دچار اگزمای پوستی می‌گردند.

توصیه می‌شود که در فصول سرد سال افراد از استحمام مکرر و شستشوی بدن با صابون‌های ناملایم پرهیز نمایند. مصرف لیف و کیسه را در سنین بالا به هیچ‌ وجه توصیه نمی‌کنیم. افرادی که از مشکل خشکی پوست رنج می‌برند باید از صابون‌های ملایم با ph خنثی یا اسیدی و یا از پن‌ها استفاده کنند.

پس از استحمام در حالی که هنوز در محیط مرطوب حمام قرار دارند توصیه می‌کنیم که از کرم‌ها یا لوسیون‌های مرطوب‌ کننده بدن استفاده کنند تا از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری شود. حرارت آب مصرفی برای استحمام نیز بهتر است خیلی داغ نبوده و ملایم باشد.

بعضی از کودکان که مبتلا به اگزمای سرشتی هستند جهت تخفیف خارش از آب داغ استفاده می‌کنند و این مساله موجب تشدید خشکی پوست و درنهایت خارش و اگزمای آنها می‌شود.

2. خطر نور آفتاب و سولاریوم را جدی بگیرید: اگر پوست افرادی که عادت به آفتاب گرفتن در سواحل دارند مشاهده شود، ملاحظه می شود که پوست آنها به شدت دچار آسیب شده، به طوری که پوست نازک‌تر شده و اصطلاحا آتروفیک می‌شود. دچار لک‌های متعدد شامل کک و مک و لنتیگوهای آفتابی شده و در نهایت خطر بروز سرطان‌های مختلف پوستی در آنها افزایش می‌یابد.

پوست این افراد به سرعت دچار پیری ناشی از اشعه فرا بنفش شده و ظاهر پوست چند سال از آنچه باید باشد، پیرتر به نظر خواهد رسید و دچار چین و چروک زودرس می‌شود.

افراد باید بدانند که عامل اصلی پیری زودرس ناشی از اشعه فرابنفش آفتاب، شامل اشعه‌های فرابنفش a و b است و از این اشعه‌ها در سالن‌های برنزه‌سازی نیز استفاده می‌شود. پس سولاریوم نیز همان خطرات نور آفتاب برای پوست بدن را دارد و حتی می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

ثابت شده است افرادی که به صورت عادتی از سولاریوم برای برنزه کردن پوست خود استفاده می‌کنند بیشتر از افراد عادی در خطر ابتلا به سرطان‌های پوست به ویژه ملانوم بدخیم هستند.

برای تفریح و آب تنی در فضای غیر مسقف، مصرف کرم ضد آفتاب ضروری است.

3. برای شناسایی ضایعات پیش بدخیم و بدخیم، پوست بدن‌تان را معاینه



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 11 آذر 1390برچسب:, | 10:52 | نویسنده : داوود |

1کنجکاوی را دنبال کنید

من هیچ استعداد خاصی ندارم .فقط عاشق کنجکاوی هستم

چگونه کنجکاوی خودتان را تحریک می‌کنید ؟ من کنجکاو هستم. مثلا پیداکردن علت اینکه چگونه یک

شخص موفق است و شخص دیگری شکست می خورد .به همین دلیل استکه من سال ها وقت

صرف مطالعه موفقیت کرده ام . شما بیشتر در چه مورد کنجکاو هستید؟

پیگیری کنجکاوی شما رازی است برای رسیدن به موفقیت.

۲ .پشتکار گرانبها است

من هوش خوبی ندارم، فقط روی مشکلات زمان زیادی میگذارم

تمام ارزش تمبر پستی توانایی آن به چسبیدن به چیزی است تا زمانی کهآن را برساند.

مانند تمبر پستی باشید ؛ مسابقه ای که شروع کرده اید را به پایانبرسانید .

با پشتکار می‌توانید به مقصد برسید.

۳ .تمرکز بر حال

مردی که بتواند در حالی که دختر زیبایی را می‌بوسد با ایمنیرانندگی کند،

به بوسه اهمیتی را که سزاوار آن هست نمیدهد

پدرم به من می‌گفت نمی‌توانی در یک زمان بر ۲ اسب سوار شوی .من دوستداشتم بگویم تو

می‌توانی هر چیزی را انجام بدهی اما نه همه چیز .یاد بگیرید که درحال باشید.

تمام حواستان را بدهید به کاری که در حال حاضر انجام میدهید.

انرژی متمرکز ، توان افراد است، و این تفاوت پیروزی و شکست است .

۴ .تخیل قدرتمند است .

تخیل همه چیز است .می‌تواند باعث جذاب شدن زندگی شود .تخیلی بهمراتب از دانش مهم تر است

آیا شما از تخیلات روزانه( جزیره سرگرمی ) استفاده می‌کنید ؟ تخیل از دانش مهم تراست !

تخیل شما پیش نمایش آینده شما است .نشانه واقعی هوش دانش نیست، تخیل است.

آیا شما هر روز ماهیچه های تخیلتان را تمرین می‌دهید ؟اجازه ندهیدچیزهای قدرتمندی مثل تخیل به حالت سکون دربیایند.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 11 آذر 1390برچسب:, | 10:38 | نویسنده : داوود |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
  • یک نویسنده
  • فروش بک لینک انبوه